//Simple is better

Bonjour!
Hey ! Good days to you!


Welcome to my babyblog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call someone to kill you!.

Status : I do loves myself ❤




Oh Shelala's
Baca dan sila diam !


Tak semua itu indah.

Credits

Basecode: Nadya.
Full edit: SitiSyuhadah
Re-Edit by: Bam Bam

Rawang --> Cherating --> Teluk Cempedak
Shela | Ekin | Eyra | Milla | Ira | Eki | Alip | Ejal | Hafiz | Paan | Adham | Mat | Daus | Fahmi
*dua lagi nama awek aku dah lupa. Sorry guys --"
3 hari 2 malam

#Day 1
  Kononnya nak bertolak pukul 9 pagi. Aku dengan semangatnya pukul 7 dah bangun and siap comel2 hahh.       Like always,geng aku ni kalau tak janji bangla memang tak sah. Hujan lebat lah,ada yang bangun lambat lah.   Last2 tengahari baru bertolak. Ambik kau,sotoi punya geng ! Alip bawak van sebab nak ambik feel bercuti,so 9 orang naik van tu. Sumpah best !! Sangat cool :) Lepas dah sesat bagai,yang muntah bagai ktwg check in around pukul 5. Sumpah stress. Geram pun ada. Tapi aku buat relax je,tersenyum melebar sebab villa ktwg depan pool and open 24 hours. Woots woots. Masuk villa,budak laki lapar. Then dowg memang aim aku si orang jauh ni untuk masak. Memang aku datang nak buat kerja amal pun. Kan kan ?
 Dah settle masak,aku terjun pool lah jawabnya. Nikmat ! Lupa diri bagai bila dah masuk pool tu. Macam dah bertahun tak jumpa pool. Yang pelik,budak lelaki hilang entah ke mana. Waa tak ambik port dah. Malam,ktwg nak dinner. So,all the ladies kena masak. Memang pung pang pung pang kat dapur tu. Riuh macam kat pasar malam. Then budak lelaki semua baru balik dari mana entah,macam king duduk terus makan. Syabas ! *macam nak sepak pun  ada. Time aku nak makan tuh,suddenly ada yang menyanyi 
"happy birthday to you...happy birthday to you..happy birthday to shela... HB to you... "
Aku tergamam jap. Si Alip gigil2 dah bawak kek tu.  Thanks guys. *terharu jap. I got the necklace from them. "butterflies inside love" locket. Aku serious duk tahan macho that time. Duk tahan airmata. Taknak menangis depan dowg. Kang kena boooooooo. It was a great and superb celebration ever. Love you guys a lot. Much much love from me.

#Day 2
  Bangun seawal yang mungkin. Kena masak breakfast. Villa gila riuh bila budak lelaki ketuk pintu nak makan. Amboi amboi pakcik2 ni,urghhhhhh --"Dah settle makan pagi. Kitowang pegi lepak kat area Cherating. Photoshot ke sana sini kat pantai area situ. Sumpah lawa. Antaranya Pantai Mak Nik. Then singgah makan satar and makanan yang popular kat sana. Sumpah berjalan sakan sepanjang hari tu. Petang balik villa. SAmbung pergi mandi kat pantai yang dekat dengan villa tu. It was so awesome. Its such a wonderful moment ever. We spend our quality time smartly. Penat mandi ktwg duk lepak kat tepi pantai  sambil bukak semua cerita and kenangan lama kat sekolah. How silly we were before this. Kahkahkahkah. And again tangan and badan aku naik merah2 "rashes" rasanya. Entah sejak bila aku alergik dengan air pantai pun tak tahu lah. Aku pun chow balik sebab nak terjun pool. Baru rasa puas. Dah macam bunian air aku ni. Gila mandi pool.  That night,we played games "true or dare". Semua wajib main. Menyesal main weyh,kaw kaw dowg perkena aku --" C I L A K A K. btw,aku puas hati sebab aku sowg yang tak kena "dare". Yang lain memang aku pekena habis. Padan muka ! Yang kena makan telur mentah campur kicap masin lah,makan sos thai campur air oren ,kena make up lah. Ohmai,so scary this people. Sampai pukul 3 pagi ktwg duk gelak berdekah layan game tu. 

#Day 3
  Semua bangun lambat,penat berjaga. Bangun makan pagi semua. Ingat nak terus balik,dowg ajak lepak Teluk Cempedak plak. Aku memang suka lah *angkat kening. HAHA. Bahagia tak terkata lah nampak pantai lagi. Sebab aku memang suka sangat pantai. Bau air pantai. Memang fav habis,sebab dulu arwah abah suka bawak aku pergi pantai pun. Kata mak "shela kecik2 dulu kalau tak jerit nak pi pantai tak sah lah". Lagi satu,memang hobi aku tangkap gambar. Rasanya DSLR nikkon alip tuh,aku buat harta since aku jejak kaki kat Rawang. Beratus gambar rasanya,sampai mamat tu complain "kau kalau tak full kan memory card aku tak boleh ke". Pantang aku orang sound tepek kat aku,memang waaa balas balik "taknak memory full jangan beli cam ni lah. Simpan kasi solex ye bro". HAHA. Lama gila lepak kat sana. Tonggek sana sini dowg dapat photoshoot kat situ. I'm happy for them. Around pukul 5 baru ktwg bertolak balik ke rawang.

Konklusinya : Aku happy dengan trip kali ni. Thanks for the memories. You guys the best I've ever had. A lot of pictures I wanna share here. Tapi alip tak transfer lagi semua gambar tu,lembab betul si sotoi tu.  So,next time jawabnya.

Kumawo chingu :)
Bogoshipo.